miercuri, 18 aprilie 2012

Gmarket

 

M-am hotarat sa scriu acest post pentru ca Gmarket nu este un site foarte cunoscut si nici foarte usor de utilizat, insa odata ce te obisnuiesti cu el poate deveni propria ta mina de aur.. eh exagerez.. mai mult sau mai putin:))

Gmarket este varianta coreeana a Ebay-ului, dar mai sigura. Este structurat tot pe mini-shop-uri (multe din ele oficiale), insa atunci cand platesti banii nu ajung direct la vanzator, ci la compania care administreaza site-ul. Exista 2 probleme principale in ceea ce priveste comenziile Gmarket.
Unu: desi site-ul are o versiune in engleza, majoritatea mini-shop-urilor au descrierile si optiunile de alegere a produselor tot in coreeana. Eu una folosesc metoda comparatiei atunci cand pun ceva in cos. Aka "liniuta verticala si cerc aici.. liniuta verticala si cerc acolo":))). Am invatat si ceva hangul la un moment dat tocmai ca sa-mi fie mai usor, dar l-am uitat pe cat de repede l-am invatat si nu m-am mai obosit iarasi:)).
Doi: Gmarket trimite pachetele doar prin EMS. Asta inseamna ca in 2 zile maxim de la expediere coletul este deja in Bucuresti, dar si ca te costa o gramada de bani transportul. Desi ratele EMS operate de GM sunt mult mai mici decat cele ale postei, tot sunt ceva bani la mijloc. De aceea eu recomand comenziile in grup. Pentru prima jumatate de kilogram taxa de transport este marisoara insa de ce creste greutatea, diferentele de la un kg la altul devin destul de mici in bani. Regula de 3 simple apoi si fiecare persoana care a dat comanda iese cu un shipping destul de decent si in mod evident mult mai ieftin decat daca ar fi dat singura.
Eu una consider ca a meritat sa trec peste aceste 2 mici obstacole: limba si transportul not-so-cheap. In continuare mai multe detalii si o sa va arat si cateva din lucrurile pe care mi le-am cumparat de pe Gmarket intr-un post viitor.

Cum ma inregistrez?
Varianta English a site-ului are toate comenzile principale in engleza, deci nu este nici o problema sa te inregistrezi.

Cum fac o comanda?
Aici incep sa se complice putin lucrurile.. dar numai putin. Pentru a cauta un produs puteti folosi meniul, functia de search sau sa intrati pur si simplu pe unul din magazinele featured de GM pe pagina principala daca vedeti ceva ce va face cu ochiul. De exemplu atunci cand vreau sa caut BB cream-ul de la Skin79 de cele mai multe ori tastez Skin79 in casuta de search, apoi bifez sa aiva optiune de Worldwide shipping (unii vanzatori, desi putini la numar, nu expediaza in afara Coreei) si sortez rezultatele dupa pret, low to high. Partea buna este ca majoritatea mini-shop-urilor au avatare cu image-previews ale produselor, asa ca nu trebuie sa le deschizi pe fiecare in parte.
Pentru a pune un produs in cos, el trebuie mai intai ales intr-un meniu drop down prin metoda 'comparatiei' descrisa mai sus:)). Pretul afisat sus langa avatar-ul mini-shop-ului atat in dolari cat si in woni este cel de baza. In meniul drop down veti gasi multe produse de genul: nume (+9000) sau nume(-1000). Daca este plus atunci inseamna ca suma din paranteza, care este in woni de altfel (1000W= aprox 0,9$), se va adauga pretului de baza, daca semnul este minus atunci ea se scade.
Unele mini-shop-uri percep si o taxa de transport pe teritoriul Coreei (in general cele care vand produse foarte ieftine gen cercei, dar nu este o regula); de obicei ea este de 2500W adica undeva la 2 dolari. In cazul in care magazinul de la care vreau sa cumpar percepe o astfel de taxa eu una aleg optiunea 'pay once order'.

Procesarea unei comenzi
O comanda este procesata astfel: dupa ce clientul alege produsele si plateste, GM anunta vanzatorii sa-i trimita produsele dorite. Acestea sunt colectate la depozit (operatia dureaza in jur de 2-3 zile in functie de fiecare mini-shop), unde angajatii GM cantaresc toate pachetele pentru a afla greutatea efectiva si apoi le pun intr-o alta cutie mai mare, care dupa un scurta oprire la posta ajunge pe aeroportul international Incheon.
Asa cum am mai scris mai sus transportul se plateste la kilogram, fiecare produs avand estimat de vanzator o greutate in baza careia se va calcula EMS-ul. De cele mai multe ori acestea sunt exagerate cu mult, insa sunt si cazuri in care greutatea per total este mai mare decat cea estimata, iar daca suma depaseste 3000W, atunci veti fi nevoite sa platiti diferenta pentru ca GM sa va trimita pachetul. Situatia cel mai des intalnita este insa cea in care greutatea efectiva este putin mai mica decat cea estimata. In acest caz vi se va returna diferenta de bani in accountul Gmarket. Pentru clientii din afara Coreei taxele de retragere a banilor in contul bancar sunt mari (daca tin minte bine in jur de 40$, deci practic banii cam sunt blocati, pentru ca nu se merita sa platesti atata pentru a scoate 2 - 5$) asa ca mai bine ii lasati in contul GM si ii folositi pentru a plati viitoare diferente de greutate.
Pe parcursul intregii perioade in care comanda este in curs de livrare, veti putea urmari unde se afla fiecare produs uitandu-va in 'Overseas order'. Va arata daca un colet este in asteptare la vanzator, in drum spre depozitul GM sau a ajuns deja, iar dupa ce pachetul final este gata, pe langa faptul ca puteti sa ii urmariti traseul pe site, vi se da si un tracking code pe care pe care il puteti folosi pe site-ul postei noastre pentru a vedea cand il avizeaza (noi nu asteptam niciodata sa vina avizul).
Pana acum am dat comenzi doar pe adrese din Bucuresti si de fiecare data coletul a sosit la centrul EMS de la oficiul 67. Nu am platit niciodata taxe vamale desi am avut si o comanda de 10 mil o data. In schimb ne-au deschis coletul de 2 ori pana acum si intr-una din dati am platit Tva. Este bine de stiut ca Gmarket trece doar primele 3-4 cele mai scumpe produse pe cutie, asa ca am incercat de fiecare data sa nu sarim cu un produs de 20-30$ si majoritatea sa fie sub 10$. Si bineinteles ne-am mai bazat si pe noroc:))

6 comentarii:

  1. Mulțumesc mult că ai făcut această postare! Totuși, am o întrebare: cam cât te ajunge transportul dacă pachetul depășește 4-5kg *să spunem așa*? Din câte am înțeles, la început e mai scump după care începe să scadă prețul? *sunt cam grea de cap xD* Lămurește-mă puțin *mersi mult <3*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce creste greutatea diferentele intre pragurile de pret pt transport se micsoreaza.
      De ex pentru 0,5kg trebuie sa platesti transport: 15.200woni, iar pt 1kg: 20.600woni, deci diferenta intre cele 2 praguri este de 5.400woni adica aprox 4.9$.
      In schimb pentru 5,5 kg, transportul e de 49.600 woni, iar pt pragul urmator de 6kg se plateste 51.900 woni, deci o diferenta intre praguri de 2.300woni adica aprox 2$.
      Sa zicem acuma ca tu vrei un produs care are o greutate estimata de 0,5kg. Daca dai singura comanda vei plati 15.200woni adica aprox 13.7$. Daca o dai cu cateva prietene in schimb si totalul greutatii se ridica undeva la 6kg spre ex, tu vei plati, conform regulii de 3 simpla, asa: 0,5*51.900/6=4.325woni adica vreo 4$
      Iti dau si tabelul cu pragurile de pret pt ems (noi suntem region 3): http://english.gmarket.co.kr/challenge/neo_help/international_shipping_info.asp
      Sper ca nu te-am ametit cu atatea cifre:-s Daca mai ai vreo nelamurire sau ti s-a parut ceva neclar in explicatia mea, feel free to ask:)

      Ștergere
  2. Oh, acum totul îmi este mult mai clar. Mă gândeam că dacă comand mai mult de 5kg am să mă trezesc cu un transport de vreo 30$ xD Cum ar veni, mai mult decât am adăugat în coș. Doar 4$?! Asta mi se pare mai mult decât accesibil. E ceva de genul cu cât cumperi mai mult, cu atât plătești mai puțin din transport.Wow! Ai avut dreptate când ai spus că e o adevărată mină de aur.
    Mai am o mică întrebare xD *deja devin enervantă* Nu stau aproape de București, sunt din Iași. Atunci când îți comanzi îți poți scrie adresa întreagă*gen: stradă, orașul, județul* sau doar țara&capitala?

    Mulțumesc mult că m-ai lămurit! *hugs*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca dai comanda singura, da e posibil sa ajungi sa dai mai mult pe transport, decat pe produse:)) Si da 4$ este foarte acceptabil, cu conditia sa gasesti prietene care sa dea cu tine comanda si care sa aiva impreuna restul de 5,5kg. Bine asta era doar un exemplu ilustrativ.

      Dap la fel ca la oricare alt site de cumparaturi iti dai intreaga adresa. Doar ca n-o sa-ti vina postasu cu coletul la usa, ci o sa trebuiasca sa te duci tu la centrul EMS din orasul tau si sa-l iei de acolo.
      In pagina overseas order, o sa apara undeva un cod de tracking EMS dat de Gmarget (de obicei apare imediat ce pachetul pleaca de pe aeroportul Incheon). De asemenea, tot acolo o sa-ti arate cand intra in tara (din cate tin eu minte nu scrie ca a ajuns pe Otopeni ci arrived blah blah ROBUHA, ceva de genu asta). Cu tracking codul ala te duci pe pagina postei romane si il urmaresti pana ajunge la tine. Din momentul in care scrie avizat te poti duce sa-l ridici. Noua nu ne-a cerut niciodata avizu si nici nu s-au crizat ca ne-am prezentat inainte sa-l primim.
      Npc:):D

      Ștergere
  3. Mulțumesc mult că m-ai lămurit xD Acum tot ce a mai rămas de făcut e să găsesc pe cineva dornic să dea comandă cu mine și gata \O/

    RăspundețiȘtergere